Temnothorax (nylanderi?)

Otázky,odpovede a informácie o chove druhov z nášho kraja
Užívateľov profilový obrázok
frco
Camponotus vagus
Dátum registrácie: Piatok, 14. Januára 2011, 16:08

Temnothorax (nylanderi?)

Príspevok od užívateľa frco » Streda, 30. Marca 2011, 19:51

Zdravim,
dnes som odchytil pomocou exhaustora celu koloniu tychto krpatych mravcekov vratane mnozstva vajicok a larviciek. Kokony este nemali. Pevne dufam, ze sa medzi nimi nachadza aj kralovna, nakolko to miesto pod korou bolo pomerne neprehladne, ale snazil som sa "povysavat" vsetkych co tam boli. Zatial ich mam v tej nadobke exhaustora vo vlhkom machu, takze kralovnu neviem najst. Docital som sa na webe kuse informacie, ze sa dobre znasaju s inymi druhmi, aj tato kolonia bola obklopena Lasius emarginatus. Ma s tym niekto skusenost, ze by ich mal vo formikariu s inym druhom? Na jednej francuzskej stranke som videl fotografiu ako ich ma chlapik spolu s Camponotus, ale z toho obazku nebolo jasne, ako to cele funguje, ci spolu ziju aj v hniezde alebo ako...Laka ma kombinacia dvoch rozdielnych druhov v jednom formikariu, ale bojim sa strcit 100, aj ked len dvojmilimetrovych Temnothoraxov k mladej kolonii Camponotov Q+8W. Ak viete, poradte.

Scremsi
Camponotus fallax
Dátum registrácie: Štvrtok, 31. Marca 2011, 21:28
Kontaktovať užívateľa:

Re: Temnothorax (nylanderi?)

Príspevok od užívateľa Scremsi » Nedeľa, 3. Apríla 2011, 08:44

frco nie si ty ten frco co robi grafiku?

Messorus
SuperModerátor
Dátum registrácie: Sobota, 26. Decembra 2009, 19:16
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Messorus » Nedeľa, 3. Apríla 2011, 11:00

Ono mali by sa tolerovať, pokiaľ dáš do jednej arény dve oddelené hniezda. Je ale dosť možné a pravdepodobné že ak nemáš dobré zabezpečené protiúnikové bariéry, utečú ti z terka von.. Temnothorax uteká rád...
Ale mali by sa znášať, niekto ich chová aj s Messor-mi a tiež v pohodke

P.S.: šváby sa majú dobre a ďakujem :)

Skippy666
Site Admin